Together<3

Jag har inte skrivit på 4 veckor, dvs hela augusti så det får bli en sammanfattning av den senaste månaden :p Första helgen i augusti bjöd på klubbmästerskap i orientering med killen och hans familj (de sprang inte jag). Samma helg hjälpte jag även killen tvätta bilen samtidigt som jag passa på att fota lite blommor. Jag fick lite inspiration tidigare under dagen när vi hälsade på två kompisar och tittade på lite bilder samtidigt som vi träffade deras lille kille, bebismys :) Vi hann även med en porschetur samt umgås en del med killens familj.


 
Första veckan i augusti var min andra vecka tillbaka på jobbet, fortfarande lite barn men det gjorde inget eftersom vi hade en del att göra inför skolstarten :p En del nya barn började även att droppa in, spännande :) Helgen bjöd på 10 000-dagarsfest för killens bror, Björkaloge Sannex spelade precis som de gjorde för ca 1 år sen när vi blev tillsammans <3 1-årsdagen firade vi ytterligare dagen därpå med god mat samt senare en mysfika vid vombsjön i solnedgången ^^ Jag fick dessutom en present av killen i form av en hemmagjord hjärteask fylld av min favorit nämligen hemkolor, mums :) 
 
Min fina present <3
 

Solnedgången vid vombsjön
 
Andra veckan i augusti började det nya jobbschemat att gälla, dvs slut på semesterschemat och lyxtiderna :p nu hade jag dessutom fullt upp med att skriva schema, fixa i ordning mitt rum och liknande. På helgen åkte vi till östra för att umgås med min familj. Det blev ett besöksmål friluftsbadet med syrran samt ett fikabesök i Boarp med mamma och pappa :) Vi passade även på att städa min bil då det verkligen behövdes :p

Tredje veckan i augusti började skolan igen, vilket innebar en massa nya barn och rutiner för min del eftersom jag bytat avdelning. Har haft lite samverkan denne veckan, då fick barnen göra bildmappar till sina framtida teckningar. På fritids har vi låtit barnen bekanta sig med den nya miljön, oss och varandra. Vi har besökt cirkusen och titta på djuren, bakat samt lekt inne och ute.
Helgen som var njöt jag och killen av det fina vädret genom att ta en cykeltur på 7km samt picknicka i en park ^^ det blev även en kvällsfika med hans föräldrar och en Porschetur. Dagen efter åkte vi till stenshuvud för att bada, först skulle vi inte bada eftersom det var kallt men det slutade med att vi badade ändå xD det fick bli en extra varm och lång dusch den kvällen :p

Porschetur i solnedgången :)

Fjärde veckan i augusti dvs veckan som varit har jag haft fullt upp på jobbet. Försöker få rätt på mitt rum som är och har alltid har varit stökrummet, trots ett antal ommöbleringar denna och förra veckan blir det fortfarande stökigt och kaos där inne. Så i slutet av denna veckan bytade vi ut lite av leksakerna där inne, på måndag får vi se om det hjälpte eller inte :p hoppas, hoppas! Har haft mer samverkan denna veckan då har barnen fått måla makaroninålning samt trycka mönster med målarfärg. Även jag har måla lite denna veckan, har fixat ned en present till killens systerdotter som fyller år nu i slutet av augusti. Bild på tavlan kommer efter kalaset, vågar inte chansa och förstöra överraskningen genom att lägga upp den innan :p Nej nu har jag inte tid att skriva mer för jag måste packa inför vår trip till Göteborg ^^ 

Kommentera här: