Baby it's cold outside

För 4 veckor sen jobbade jag bara måndag till onsdag, under måndan på fritids fick barnen välja och i tisdags hade vi stationer. Där fick barnen måla, leka rit-charader och djungeltelegrafen 😃 På onsdan lekte vi kasta halsduken och under hökens vingar i gympahallen 😊 På samverkan dessa dagarna gjorde barnen Jaguarer samt sommarblommor och vårlöv till årstidsträdet. I tisdags var mina föräldrar här och hjälpte oss med  grejer, bland annat kom dessa fina lampor  upp på väggen: 

Onsdagkväll kände jag mig inte alls bra, jag var dunderförkyld och hade ont i halsen. Så torsdag till lördag spenderade jag i säng- och soffläge :/ Lördagkväll kände jag mig lite bättre så jag trotsade snöstormen samt förkylningen och åkte på kalas med min sambo och hans familj. Söndan fortsatte jag att vila mig och på måndan var jag till min glädje åter tillbaka på jobbet igen 😃
 
Så här mycket snöade det mellan vårt hus och sambons föräldrars hus.
 
Förra veckan igen lyckades jag hålla mig frisk och kunde jobba hela veckan. På måndan passade vi på att njuta av snön som kom med snöstormen :p Barnen åkte stjärtlapp och pulka samt lekte och grävde i snön, mysigt ^^ Då där inte var ordentligt grusat så gick jag och halkade på en isfläck, slog i mitt onda knä samt ena armbågen och fick rejält ont, kan säga att smärtan höll i sig ca en vecka mindre kul :/ I tisdags hade vi stationer med bra-kompis tema och då stod pyssel i form av en vänskapsblomma och samarbetslekar på schemat 😊 Onsdan tillbringades i gympahallen där vi spelade 

innebandy och lekte med olika redskap, den senare var mer poppis en den första :p I torsdags provade vi något nytt och åt 

mellis i pannbolls-ringen, naturligtvis kom den franska kocken på besök och serverade maten ;) Under fredan hjälpte barnen oss att julpynta på vår avdelning  😃 Senare hälsade vi även på hos en annan avdelning, där vi lekte, spelade spel och dansade just dance 😊 På samverkan den här veckan gjorde barnen krokodiler till bokstavszoo:et samt figurer med känslor av sina egna fingeravtryck. De hjälptes även åt att göra färdigt årstidsträdet genom att skriva månaderna och liknande.
 
Fingeravtrycks-gubbar 
 
I tisdags var mina föräldrar här igen och hjälpte till, måste komma ihåg att hjälpa dom minst lika mycket när de behöver hjälp sen nån gång i framtiden, de är och har varit otroligt hjälpsama med huset <3 I Lördags gjorde jag lite ärende inför vår inflyttningsfest samt hämtade mamma som skulle hjälpa oss fixa lite och tur var det för jag vet inte hur vi skulle hunnit färdigt utan henne ^^ Runt 7 kom de första gästerna (om man inte räknar mina syskon som kom lite tidigare och hjälpte till) :p Vi bjöd på fördrink och lite senare även kaffe och kakor som jag och mammi hade bakat 😊 Snacks och läsk sattes också fram och sen höll festen på tills vi gick å la oss och då tror jag klockan var runt 4, snacka om att man var trött dan efter xD Men silken lyckad fest det blev! 😃 




Ännu en gång tack alla ni som kom och gjorde kvällen så fantasktisk och minnesvärd <3

Söndan åkte vi till Sölvesborg och köpte sänggavel samt sängborg, vi hann inte mer än hem innan det började blåsa rejält. Stormen gorm var på väg och ju mer kvällen gick desto mer blåste det. Mina föräldrar och syskon bestämde sig för att åka hem innan det blev värre och vi åkte en sväng till sambons föräldrar. När vi skulle åka hem blåste det rejält, så vi övervägde nästan att stanna kvar där och då blåste det ingenting jämfört med i nordvästra skåne där mina föräldrar var. Vår hemresa gick bra, mina föräldrars var inte lika trevlig då bilrutan blåstes itu och in i bilen. Ryser av bara tanken på vad mer som kunde hänt dom eller oss när vi körde hemåt i den där blåsten. Vi hade alla tur, nästa gång tror jag vi lyssnar på varningarna och håller oss inomhus. När jag och sambon kom hem så gick strömen, så det blev en strömlös och kylig natt för oss.
  
Medan stormen gorm härjade omkring i måndags mös vi ner oss framför en film samt pysslade och lekte lite på fritids 😊 På tisdags-stationerna stod kojbygge och pyssel på schemat. Vi gjorde "luckor" av toarullar till vår julkalender samt lyktor av glasburkar ^^  Onsdan innan mellis var vi i gympahallen och lekte pepparkaksgubbarna samt snappa tomteluvan, den sistnämnda var riktigt poppis 😃 I torsdags fick vi besök av den franska kocken när vi hade picknikmellis inne på fritids. Han serveread hamurgare och varm choklad ^^ Veckan avslutade med julsagomys, därefter blev det syverkstad i mitt rum på barnens egna initiativ 😊 På samverkan ritade de lejon till bokstavszoo:et, samt gjorde julgranshängen av pärlor.
 
Måndagmorgon började visserligen strömlöst men kvällen slutade bättre då jag hade måndagsdejt med min kollega E, vi tog en promenad med vovvarna samt åt lövbiff med pommes och tittade på heroes reborn 😊 Senare i veckan rotade jag fram pyntlådorna och adventspyntade huset, nu ska vi bara få upp julpyntet också men det kan vänta nån vecka till :p tills dess får det räcka med adventspynt som ljusstakar och stjärnor ^^


Jag har även börjat inhandla och slå in de första julklapparna, lika kul varje år ^^ Mot slutet av veckan började jag känna mig krasslig igen, men eftersom det bara var nån dag kvar så tänkte jag att jag nog kunde klara mig fram tills helgen och att jag kunde vila då, så jag jobbade på. Fredag efter jobb var jag helt slut, förkylningen hade blivit värre och med sig hade den sina två kompisar och mina värsta fiender just nu hosta och halsont. Under helgen när mina föräldrar var här och hjälpte oss fixa med sänggaveln kom dessutom febern och hälsade på vilket resulterade i att jag orkade typ ingenting :/ På lördan fick vi ställa in våra planer som innehöll allt från att kolla på bil och möbler till inflyttningsfest hos våra kompisar, istället fick det bli en lugn dag och kväll i huset vilket iof var mysigt även om det inte blev som vi tänkt oss. Söndan tillbringades i soffläge fram tills kvällen då vi blev bjudna på fika och middag hos sambons föräldrar.
 
Veckan som varit har inte kunnat jobba en enda dag, istället har jag legat hemma sjuk hela tiden :/ Den här förkylningen som jag åkt på kan inte vara någon vanlig förkylning, då jag fortfarande snörvlar, snytter mig och hostar stupp i kvarten. Febern har kommit och gått men idag lyser den med sin frånvaro så förhoppningsvis är den borta. Några av dagarna hade jag så ont i öronen, huvudet och det spände nåt fruktansvärt i tänder pga att jag mest troligt hade eller höll på att få bihållsinflamation, tack gode gud för värktabletter, te och framförallt nasonex!  Det enda produktiva jag har fått gjort dessa dagarna är skriva alla årets julkort :p nu ska bara alla adresser letas upp och skrivas dit, sen ska julfrimärken inhandlas och klistras på så att vi kan posta dom i nästa vecka. 


 

Kommentera här: