Lush life :D

Tredje semesterveckan började bra vi la bud på huset i Sillaröd på måndan och dagen efter visade det sig att ingen annan ville lägga något bud :p Med andra ord det var bara vi som var intresserade, alltså var huset vårt om vi kunde komma överens om priset med köparen ^^ Vilket vi gjorde redan samma dag :p Efter det har mycket av vår tid gått åt till saker som ansöka om lån, prata med mäklaren, boka besiktning, beställa vattenprov m.m. Fredag samma vecka skrev vi på kontraktet,  sen återstod bara besiktningen samt vattenproven och om allt var okej där så skulle vi genomföra köpet.

Förutom att köpa hus så har vi hunnit med bland annat följande: En trip till Förmedlingscentralen och ett besök hos killens mormor och morfar på måndan. En runda på Kiviks marknad med killens föräldrar samt två kompisar till oss på tisdagkvällen ^^ Utflykt med picknick vid Hallamöla på onsdan :) En sväng till sjukgymnasten samt ett besök på Sjöbo marknad tillsammans med killen samt min syskon E och J på torsdan :p Kvällen avslutades med middag på Vollsjö pizzeria med hela Palmligan då även mina föräldrar hade kommit hit  ^^

Utsikten från picknickfilten^^
Vi vid Hallamöla <3

Helgen tillbringades på Arken Hotel & Garden Spa i Göteborg där vi bokat en spaweekend  :) Åt något som jag inte tålde första kvällen så mådde inte så bra under fredan, orkade med ett besök på spaet sen fick jag hålla mig i sängen. Dagen efter mådde jag lite bättre så då strosade vi runt i Göteborg under dagen samt besökte spaet både när vi kom tillbaka på eftermiddan och efter vi ätit på kvällen :) Spaet var supermysigt och personalen var otroligt hjälpsama, jag fick äta annan mat eftersom jag inte tålde nåt i grillbuffen som vi åt kvällen innan. Vi fick dessutom vars ett glas mousserande vin för besvären som jag haft ^^ När vi skulle checka ut på söndan kollade de så att jag inte hade blivit dålig igen, med andra ord väldigt omtänksam och trevlig personal. Jag kan varmt rekommendera ett besök på Arken Hotel & Garden Spa, spaet är något alldeles extra och servicen är toppen! Innan vi åkte hem passade vi på att svänga inom killens storasysters familj :) Vi hann med en promenad vid älven med busfröet E, en sen lunch/tidig middag, en eftermiddagsfika och ett besök på lekplatsen med E innan vi åkte hemåt igen vid 5-tiden :p På vägen hem hälsade vi på hos killens föräldrar som bjöd på kvällsfika ^^

Älskling <3

Förra veckan tillbringade vi måndag och tisdag scoutlägert i Sjöröd, där vi var hantverk- och spontan funk samt hjälpte till i caféet. Tisdagkväll blev jag baksugen och bakade brownies, kladdkaka samt vaniljhjärtan, gissa om killen blev glad :) På onsdan bar de av till sjukgymnasten, sen gick resten av dagen åt till besiktning av huset samt ta vattenprov :p På kvällen åkte vi till Vombsjön och hade mysfika ^^ Torsdagförmiddag åkte vi till Malmö för att lämna vattenproven på labbet där. Sen fikade och shoppade jag med bästaste E på Jägersro Center medan killen tittade på bilar :p Därefter blev det lunch och lite mer ärenden med killen :) Kvällen tillbringades hemma hos min kollega E och hennes kille J, där vi fick grillat till middag yummy ^^ Jag hade tagit med kakor så vi fikade, åt godis och chips samt spelade spel till efter midnatt :p

Det är mysigt att vara på läger ^^

Vombsjön

Fredagkväll var vi på fest i Ystad, vad vi gjorde resten av fredan minns jag inte xD Lördagmorgon tog vi Porschen och åkte på tyskbilsträff :) Kvällen och natten var vi på inflyttningsfest i Genarp. På söndan sov vi länge, sen hjälpte vi till med städning efter partyt samt åt frukostbuffé ^^ Vi var inte hemma förrän på kvällen så det blev hämtmat från Vollsjö pizzeria till middag, sen tog vi en kvällsfika hos killens föräldrar :)

Killens Porsche på tyskbilsträffen

Veckan som varit har jag börjat jobba igen eftersom min semester var slut. Det har dock inte varit så mycket barn på jobbet, så det har inte känts som man jobbade direkt :p Vi har mest tittat film, pysslat och spelat spel förutom en dag då vi var och badade :) Jag badade dock inte på grund av att min förkylning har blivit värre :/ Jag är så förkyld att jag inte kunnat gå och träna hos sjukgymnasten på hela veckan, jag har enbart gjort lättare övningar hemma, vilket kanske vatt bra eftersom knäet har gjort ganska ont visa dagar. Eftersom resultaten från vattenproven och besiktningen var okej bestämde vi oss för att ta huset. Så om cirka 3 månader dvs. den 30 oktober får vi tillträde till det här fina huset :D