Home is wherever I'm with you <3

Flytten
Fredagen den 30 oktober klockan 10 träffade vi mäklaren och de förra ägarna och skrev på de sista papperna samt fick nycklarna till huset, någon timme senare gick det första flyttlasset från Vitaby till Sillaröd :D Vi lyckades få in allt i släppet och två bilar, så vi behövde bara köra från Vitaby en gång :p Min kille (numera sambo, kommer ta ett tag innan jag vänjer mig vi att säga det),  min mamma och mina syskon fick bära det mesta eftersom pappa hade ont i ryggen och jag inte får bära hur mycket som helst pga mina knän och min rygg. Men jag bar det jag kunde och både jag och pappa försökte hjälpa till med andra saker och på andra sätt :) Efter att ha tömt släppet och fått lite ordning i huset samt ätit lite så bar det av till Vollsjö för att packa ihop det sista där och fylla bilen med lådor och liknande. Efter det åt vi middag på Vollsjö pizzeria och sen bar det av hem till vårt nya hus i Sillaröd :) Lördagen tillbringades dels i huset där vi packade upp och ställde i ordning, samt dels i Vollsjö där vi tömde lägenheten på lådor och möbler. Där fick vi tyvärr inte med riktigt allt i släppet och bilarna, så vi fick åka dit en eller två gånger till under lördagen och söndagen och tömma klart lägenheten samt tömma förrådet. I huset hade vi fullt upp med att få ordning,det hade gått fortare och vi hade hunnit mer om de som bodde här innan hade städat ordentligt så vi hade sluppit det :/ Trist att behöva börja med att städa när vi precis flyttstädat en lägenhet samt hade en lägenhet kvar och bara ville komma i ordning i vårt nya hem.


Skulle ni kalla detta väl rengjort xD

 
Utsikten från vårt nya hus ^^

Första veckan i det nya huset
På måndan när flytten och helgen var över så var jag glad att jag hade tagit semester en dag extra samt att min sambo jobbade kväll så vi fick lite tid att umgås och landa i huset innan vi skulle börja jobba igen. Sen hur mycket vi egentligen hann landa och umgås kan diskuteras, då vi fick börja med att åka och handla mat samt fler gardinstänger :p Måndagkväll fick jag sällskap av min kollega och vän E, vi gick en runda med hennes hundar sen lagade vi samt åt mat ihop och snackade skit ^^ Är riktigt glad att jag har en vän som hon och att vi numera bor närmare varandra :) Tisdagkväll kom min mamma hit och höll mig sällskap samt hjälpte mig få ordning lite, vi packade bland annat upp resten av mina lådor :p Lyckost mig som har så snäll och hjälpsam mamma och pappa samt syskon för den delen, de hjälpte ju också till hela helgen tack för det <3 Min sambos familj var också här och hjälpte till, så även tack till dom :) Onsdag till fredag fick jag fixa och dona själv och på lördan kom min familj hit och hjälpte oss ställa i ordning lite till, då vi skulle fira att min älskade sambo hade fyllt år :) Lördagkväll kom gästerna och då bjöds det på smörgåstårta eller frallor, prinsesstårta och chokladbullar samt kolakakor, mums säger jag bara ^^ 
 
Bild från sambons födelsedagsfirande :)
 
På söndan åkte vi till IKEA på Svågertorp för att inhandlade en del smått och gott som vi behövde samt vars en ny säng med tillbehör, så nu har vi äntligen en dubbelsäng (så fort den blivit upppackad och ihopmonterad dvs.). Det blev även ett besök på Bauhaus där i bland annat köpte en handdukstor och en grej till som vi inte behöver längre och därför ska lämna tillbaka. Tror inte vi åker tillbaka till just den Bauhausbutiken fler gånger dock, då vi blev bemöta otroligt dåligt av två som jobbar där, tur att en annan som jobbade där hade bättre känsla för service, annars hade vi gått därifrån utan att köpa nåt kan jag säga. Ett ställe som däremot ska ha tumme upp för sin goda service är Elgiganten, där fick vi bra hjälp och lyckades får både tv och ljudsystem för samma pengar som sambon hade tänkt lägga på enbart ljudsystemet :p Även Ikea hade bra service, så tummen upp för dom med! 

Nog om huset for now, får ju inte glömma bort att berätta lite vad som hänt på jobbet också :p Samverkan: Ritat hästar till bostavs Zoo:t och målat, två aktiviter som barnen råkar tycka väldigt mycket om, vilket gör mitt jobb så mycket roligare :) Fritids: Tisdag stationer i form av skapande med tuch och vattenfärg, kims lek och rit-charader, onsdag barnen önskade äpplejakten i gympahallen, så då gjorde vi det :) Torsdag, vi mös till det och åt picknik-mellis inne pga. dåligt väder, fredagskul bjöd på brakompis-tema i form av olika konfliktsituationer som vi dramatiserade för barnen för att de sedan skulle rätta till det som blev så kallat fel i situiatoner, riktigt lyckat och roligt, samt väldigt populärt hos barnen :D Under fredagen bjöd jag kollegorna på vaniljhjärtan för att fira att jag flyttat in i det nya huset, hoppas alla hann smaka för det var tydligen väldigt goda då de försvann snabbt xD  Fick beröm för dom, så lära bjuda på vaniljhjärtan fler gånger, dock inte på ett tag framöver då det tog 4 timmar att göra en dubbel sats :p 
 
Mina berömda Vaniljhjärtan ^^
 
Andra veckan i vårt nya hem
Under veckan som varit har vi försökt packa upp och ställa saker på plats, bland annat så fixa vi med tv:n och ljudsystemet. I torsdag var vi i Sölvesborg och hämtade en kristallkrona till matsalen, som vi genast monterade upp. Så här ser den ut:
 
I skrivande stund har vi bott i huset i mer än två veckor och vi trivs bättre för var dag som går :) I fredags hade vi vår första vinkväll med middag och mys framför nya tv:n <3
 

Mina föräldrar var den här helgen med och hjälpte oss, är så otroligt tacksam för allt de gör och har gjort för oss <3 Med hjälp av dom är sängen tillsammans med allt annat vi köpte på IKEA uppackat, ihopmonterat och på plats :) Så i nästa vecka ska vi äntligen få sova i vår nya säng :D Vi kan även äntligen packa upp och lägga saker på plats, som fram tills nu fått ligga nerpackat då det t.ex. saknades korgar i garderoberna och liknande. Under helgen var vi även på Erikshjälpen och lämnade saker samt köpte sex stycken nygamla stolar, visst är dom fina ^^

Vi var också på kalas för världens finast sessa E som fyllde två <3 Här sitter hon med sin mamma, min vän E och öppnar paketen hon fick av oss som innehöll kjol och tröja i glittrig sessa-stil :) 

Vi var även en vända i Vollsjö och städade min lägenhet, så nu är den i princip klar för inflyttning, där är nåt litet som ska fixas men det gör vi precis innan den nya ägaren ska flytta in. Det var allt om huset för den här gången, här kommer en snabb genomgång om vad som hänt på jobbet den senaste veckan. Isbjörnar till bokstavszoo:et samt höstlöv och snöflingor till vårt nya projekt årstidsträdet tillverkades flittigt av barnen på samverkan den här veckan. I måndags på fritids stod barnen för spontant dansstopp, på tisdan hade vi stationer med skapande av fimolera, lek och mysstund med högläsning. Onsdag innan mellis hade vi staffetter i gympahallen, en del av staffetterna skulle man göra en och en, andra två och två, de sista skulle man vara hela laget för att klara av. På torsdan åt vi mellis ute, samt lekte ute med cyklar och sandleksaker på skolgården. Som fredagsmys hade vi kojbygge med spel, böcker och pippi långstrump filmsnutt på iPadsen.

Kommentera här: