On my mind ^^

Förra veckan igen var till en början en dålig vecka, men sen blev det bättre. Hostan och halsontet vill inte ge med sig, jag har kunnat jobba men jag har inte kunnat göra så mycket sjukgymnastik. Jag har i princip försökt sälja min lägenhet sen vi köpte huset och tyvärr har det inte gått så bra då jag haft en hel del oseriösa spekulanter som till en börjar verkat seriösa :/ Men i onsdags vände det äntligen och för första gången var spekulanten verkligen seriös, vi skrev papper och allt i helgen så nu är lägenheten såld förutsatt att köparen blir godkänd av bostadsrättsföreningen. På samverkan har barnen ritat flamingos och gjort färdigt sina födelsedagståg, vi har dessutom samlat löv och pratat om hösten. I tisdags hade vi stationer på fritids, hos mig bjöds det på spontanteater om trollet Stompe, medan kollegorna hade pyssel och lek på schemat. På onsdan var vi gympahallen och på torsdan blev det en utflykt till lekplatsen där vi lekte, samt åt mellis. Fredan bjöd på ost, kex och vinkväll ^^ På lördan besökte vi min killes Farmor och bjöd henne på kasslergratäng och på söndan passade vi på att tvätta och packa lite inför flytten.
 
När vi skulle packa ner grejer i en av mina resväxkor ville killen prova om han fick plats i den först, som ni ser fick han plats xD
 
Förra veckan blev det inte heller något besök hos sjukgymasten, istället försökte jag träna lite försiktigt hemma. Måndagkväll bjöd på middagsdejt framför nya serie med min vän och kollega E :) Den här gången var det jag som lagade mat, kasslergratäng bestående av kassler, ris, ananas, grädde, chilisås och ost, mumsigt värre ^^ Var hos frisören, så nu är min lugg inte enda ner till munnen längre, ska bli skönt att slippa tugga på den :p Barnen har ritat giraffer samt gjort"lövrävar" på samverkan, vi har även spelat pumpaspelet, sen läste jag lite skräckhistorierför dem medan de fikade på vars ett mumiehuvud (chokladbollar med rött strössel som ögon). På fritids hade vi stationer tisdags, hos mig blev det spontanteater. Den här gången hade jag med hjälp av lite inspiration från ett barn samt internet fixat till en teatersaga om barn som träffar på djur och annat spänmnande när de plockar blåbär i skogen. Barnen hade jätteroligt :) Kollegorna höll i ugglepyssel och kulbannebygge. Onsdag innan mellis var vi i gympahallen och lekte äppeljakten och i torsdags skippade vi utflykten och utemelliset pga dåligt väder och åt mellis i matsalen och lekte inomhus istället. Som fredagskul hade vi filmmys med popcorn/russin. Helgen spenderades med att flytta städa killens lägenhet, mindre kul men som tur var hade vi mina föräldrar till hjälp, de är verkligen guld värda <3 
 
 
I love my hair today <3
 
Veckan som varit så var det Höstlov, vilket betyde andra jobbtider och fritids hela tiden ^^
Måndan bjöd på Halloweenpyssel, det gjorde tisdan med men då lekte vi även ute i det fina vädret samt var i gympahallen och lekte fritt plus hade mörkerdunkgömme. Jag och en kollega passade på att städa och röja i vårt fritidsförråd, det behövde verkligen så när vi var klara kände man sig rätt nöjd med sig själv ;) Onsdan bjöd på utlfykt till vattenhallen i Lund, gud va mycket där var att titta på och göra, så himla roligt och spännande både för barn och vuxna, kan varmt rekomendera ett besök där om man gillar experiment. Torsdag förmiddag hade vi halloweenstationer på de olika avdelningarna, hos oss fick barnen leta efter en tärning  i skålar med läskiga saker med ögonbindel på, medan de andra avdelningarna hade pumpapyssel och spöktunnel. Efter mellis lekte vi mörkerdunkgömme i gympahallen igen, mcyket populärt :) De senaste tre veckorna har jag försökte hinna och orka packa så mycket som möjligt och efter att ha packat halva natten idag så är vi nästa klara. Mycket i huvudet just nu och typ allt handlar om flytten xD
 
Regnbåge uppe i himlen istället för längs med horisonten, coolt ^^
 
 

Kommentera här: