Sitt and wait

Förra veckan hann jag med ett besök hos sjukgymnasten, sen blev förkylningen sämre så då blev det inte mer träning varken hemma eller hos sjukgymnasten. På samverkan denne veckan fick barnen rita delfiner och göra bassäng till dom. De har även börjat på sina födelsedagståg, fortsatt med födelsedagstavlan och pärlat din längd. Stationer på fritids i tisdags, hos mig fick barnen måla bokstäver och hos kollegorna barder tre-kamp och pyssel som gällde. På onsdagen hoppade vi över gympahallen eftersom det var så fint väder ^^ I torsdags var vädret sämre igen så vi skippade utflykten till lekplatsen och åt mellis inne på fritids istället :p På fredagskul bakade vi chokladbollar, kolakakor och sockerkaka, mumsigt värre ^^

Under helgen Blev förkylningen ännu sämre och jag fick ont i halsen samt hosta på köpet :/ så det fick bli en lugn helg, det enda jag orkade med var ett kort besök i Lund där vi inhandlade en flaska vin. Vinflaskan korkade vi upp senare den kvällen när vi åt hembakad pizza :) Söndagen blev det en åktur i Porschen, vi behövde komma ut lite efter att vi tvättat halva dagen :p Tyr jag har killen som hjälper mig, för jag hade inte orkat tvätta själv den här helgen. Jag fick även köra Porschen helt själv eftersom killen behövde köra sin brors bil till deras föräldrar. Väl där blev vi bjudna på söndagsmiddag :)

Den här veckan har jag jobbat två dagar och så här i efterhand skulle jag nog bara jobbat en. Är dunderförkyld, hostan och halsontet blir bara sämre istället för bättre, trots att jag vilat och kurerat mig med soppa och te dom senaste dagarna. Känns som jag inte kunna göra mer än sitta och vänta på att jag skulle bli bra den här veckan :p Det lilla jag jobbat denna veckan hann jag i alla fall med lite samverkan, där var det rita elefanter och skriva namn på glasburkar som gällde för barnen. Som vanligt hade vi stationer på fritids i tisdags, hos mig skulle de fått göra spontanteater igen eftersom det var så populärt men jag var så hes att jag inte kunde läsa :/ Så vi hade massage till lugn musik samt lärde oss lite teckenspråk istället. Kollegorna hade tidningsleken och lek med ny lera på sina stationer. Onsdag-fredag har jag som sagt varit hemma och kurerat mig, trots det blev förkylningnen, hostan och halsontet inte bra och jag var fortfarande hes :/ Igår mådde jag lite bättre men vi tog det ändå rätt lugnt, det blev en kort promenad till affären, sen åt vi pizza och mös ner i soffan framför en film :) Idag mådde jag mycket bättre, så då blev det en åktur i Porsche samt en shoppingrunda på Nova Lund :p Jag köpte ett par nyaskor och en grön topp, medan killen köpte en ny jacka :) Ikväll har vi tvättat och diskat lite, nu ska jag gå och lägga mig så jag är pigg när jag kommer tillbaka till jobbet imorgon ^^

Kommentera här: