Easy love <3

Förra helgen hjälpte vi min mormor att flytta, vilket i princip innebar allt från att bära ut/in saker från/i släppet samt packa upp och sätta saker på plats. Som tack för hjälpten fick vi mat och fika under hela helgen samt en del fina grejer som min kära mormor inte längre ville ha. Killen sprang Fyrklubbs-orientering i Vallåsens skogar, vilket om jag förstod han rätt var väldigt backigt :p 
 
 
Som tack för flytthjälpen ^^
 
Veckan därpå blev jag tvungen att snygga till i lägenheten då det skulle komma två par och titta på den, där behövde verkligen städas så det var tur att jag fick en annledning att göra det :p Jag hann även med ett besök hos sjukgymnasten samt lite onsdagsdans med killen :) På samverkan har jag och barnen bland annat fortsatt med vårt bokstavszoo, de fick rita björnar samt göra en park till dom. Vi har börjat på vår födelsedagstavla med fyra tårtor på (en för varje kvartal), barnen älskar att pyssla och vill helst fixa med tavlan så fort de får tid över, Under tisdagen hade vi stationer på fritids, hos mig fick de hjälpa till att sortera och städa bland alla spel, förvånsvärt nog tyckte barnen att det var rätt roligt. Hos kollegorna gjorde de pärlhalsband, samt hade någon slags cykel- och sprintgtävling där ute. På onsdagen var det studiedag, vilket innebar fritids hela dagen. Vi slog på stort och besökt brandstationen, där barnen fick prova sitta i brandbilen, prova brandmanskläder, prova hålla i en del av utrustningen osv. Väldigt populärt! Till mellis bakade vi vår egna pizza, världens bästa fritids tyckte barnen :D Torsdagen blev det utlykt med mellis på en av lekplatserna nära skolan, solen sken och barnen lekte, en lyckad eftermiddag helt enkelt :) Som fredagskul hade vi speldag :p
 
Under helgen firade vi killens pappa, hela familjen var där vilket innebar en massa mys och lek med killens systerdöttrar ^^ Vi svängde även förbi vårt framtida hus två gånger för att mätta lite samt kolla med ägarna vad de tänkte lämna kvar och ge besked på vad av det vi ville behålla osv. På söndagen besökte vi Christinehofs slott och ekopark, där promenerade vi en lagom runda samt picknickade i det fina vädret :) En fantakstisk eftermiddag helt enkelt! 
Christinehofs slott och ekopark
 
Veckan som varit blev det två besök hos sjukgymnasten, fick börja springa för första gången denna veckan, woho äntligen säger jag bara! Ett besök hos min vän och kollega E som bjöd mig på mat framför en film hann jag också med :)  Jag har även hunnit med att börja packa lite, jag har redan lyckats fylla två lådor ^^ På samverkan har vi fortsatt med bokstavszoo:et den här veckan fick barnen rita chinchillor (finns inte så många djur att välja mellan som börjar med c) :p De har även fått pärla sin längd, göra egna fgödelsedagsljus med deras namn och födelsedatum på till tårtorna på födeseldagstavlan. På fritids hade vi stationer i tisdags, hos mig fick de prova på spontanteater, hos kollegorna fick de pyssla ödlor och lyssna på en saga samt leka "kungen säger", alltihop var mycket uppskattat :), I Onsdags hade vi stafetter i idrotshallen och i torsdags blev det picknik på lekplatsen i närheten av skolan. Som fredagskul gillade vi korv i det fina vädret, mycket uppskattat!
 
2 down, plenty more to go :p

Helgen bjöd på fest för våra vänner E & P som ännu en gång bjöd på mer än vad inbjudan antydde ^^ Förnyelse av löften i kyrkan istället för enbart 49-årsfest kombinerat med examensfest i församlingshemmet, av dom här två kan man förvänta sig allt de upphör aldrig att överraska en :) God mat, trevligt folk och massa mys och lek med deras dotter E som jag avgudar <3 Glömde berätta att jag sprang en runda med killen i lördags, är så otroligt glad vöer att jag får springa igen :D Vi cyklade dessutom till kvällens festligheter, så vi fick gott om motion den här helgen. Söndageftermiddag gick vi dessutom en rejäl promenad i Hovdala slotts natursköna omgivningar, där vi även slog oss ner och hade picknik :) Innan vi körde hem passade vi på att äta ute i Hässleholm samt svänga inom killens föräldrar och fika lite när vi bytade bil.

 
Hovdala slotts omgivningar 

 

Kommentera här: