Birthday :)

Mars månad började med Melodifestivaltema på jobbet, där mikrofontillverkning och pizzabak stod först på agendan. Som vanligt gympahallen på onsdan, där vi provade något nytt som barnen önskat länge, nämligen parkour-hinderbana. På torsdan kom franska kocken på besök och serverade pizza, mycket uppskattat. Tekniktemat tuffade på under skoltid, denna veckan var det båtar som stod på schemat, vad flyter respektive sjunker och varför? 
Helgen bjöd på dansmässa, där jag stod för ansiktsmålningen :)
 
Veckan därpå var det studiedag, vilket innebar fritids hela dagen på jobbet. Vi passade på att vara extra länge i gympahallen, där lekte vi ambulanspjät samt inte nudda mark med tagare :) På samverkan jobbade vi vidare med tekniktemat, bokstavszoo:t och våra böcker. 
 
Helgen tillbringades med mina nära och kära som kom på besök för att fira min födelsedag lite för tidigt ^^ Farmors present var favoriten, ett helt album med bilder på mig sen jag var liten och framåt, samt en massa teckningar och liknande som jag gjort till samt med farmor :) Förutom farmors present så fick jag pengar till en nya kamera (då den gamla har börjat strejka, vilket är mindre kul eftersom jag älskar min kamera). Jag fick även lite smått och gott som en fin förvaringspåse, massor av hemkollor (älskar såna ^^), en hårfön och en bok att sätta in mina recept i. Denna goda Philadelphiatårtan kommer bli ett av de första recepten i den boken.
 
Veckan efter började mindre bra, jag kunde nämligen inte starta bilen när jag skulle åka till jobbet på måndag morgon, som tur var har jag en snäll svärfar som kom och hjälpte mig få rätt på bilen. Jag blev lite sen till jobbet (vilket jag ogillar skarpt), men bättre sent än inte alls. På tisdan var vi på teater i Eslöv med klassen, supertrevligt :) Fick ett superfint kort som ett av barnen på mitt jobb hade gjort, gissa om jag blev glad :D Jag blev även överraskad av min älskade sambo som bjöd mig på födelsedagsmiddag på Rosegarden i Lund  <3 Bättre födelsedag kan man knappt önska sig ^^
 
Vi tog finbilen dit såklart ^^
 
Denna veckan avslutade vi vårt tekniktema genom att ställa ut allt barnen gjort i en glasmonter i matsalen :) Vi jobbade på med bokstavszooo:t, W som i watussi är på så det är inte så långt kvar nu :p Under torsdan besökte den franska kocken fritidsbarnen på lekplatsen, mycket populärt :D På fredan avslutade vi vårt melodifestivalentema med vår egna lilla melodifestval, fritidsbarnen var så himla duktiga ^^ 
 
Helgen bjöd på romantisk middag på hemmaplan, jag känner mig väldigt lycklig lottad som har en så underbar sambo <3  

 
Vi var även en sväng i Malmö på Erikshjälpen samt Varuhuset 2 kronor där jag äntligen hittade min nya sekretär. Insidan är full av massor med små lådor. Bild kommer senare när den står på sin plats i huset. En ny kamera fick jag också tag på :) 
 
Förra veckan var det påsklov, vi började veckan med att "rocka sockorna".
 
Resten av veckan bjöd på påskpyssel av olika former, äggmålning och påsklunch i matsalen samt ansiktsmålning :) 
 

Så här fin blev jag som påskgumma ^^
 
Efter jobbet denna veckan passade jag på att göra lite ärenden eftersom jag jobbade lite andra tider. Jag var på Erikshjälpen i både Eslöv och Lund, samt även en sväng på Nova :) Blev en del till både huset och mig ^^ Bland annat lite kläder, en mortel, dessertglas, guldiga gardinomtagshållare och ljusmachetter i glas med guldkant.
 
Några av mina erikshjälpen-fynd :)
 
Påskhelgen innebar långledigt :D Vi hann med allt från att hjälpa till två dagar på orienteringstävling till ett besök i Småland för att fira min brors 25-årsdag :p Vi var även en sväng hos mina kusiner i klippan för att lämna lite försenade födelsedagspresenter :) Min kusin öppnade sina presenter och vi spelade spel tillsammans. Helgen avslutade hos sambons föräldrar, hans syster med familj var på besök så det blev en del lek med busungen E :p
 
Födeseldagsgrisen ^^ 
 

Denna veckan har vi haft konstnärsstafett och dunkgömme som stationer på fritids, vilket var minst lika uppskattat som sist :) I gympahallen lekte vi en ny favorit, nämligen pacman ^^ På samverkan har vi jobbat vidare med bokstavszoo:t.

 
 
 

Kommentera här: