Christmas time

Dagarna innan jul fixade jag med julklappsinslagning och diverse andra julbestyr medan sambon jobbade. Jag var bland annat iväg och köpte en massa grejer till granen såsom fot, matta och pynt. Den 22/12 trotsade vi regnet åkte vi och köpte gran hos en kollega till mig. Dagen efter tillbringade vi hela förmiddan med att fixa till julgrane så den skulle få plats i julgransfoten samt få in den i huset (lättare sagt en gjort då vi köpte en väldans stor gran) :p Därefter packade vi väskan, la in den samt alla julklapparna i bilen och körde till Östra för att fira Lillejulafton hos mina föräldrar :) 
 
Vår första julgran i det nya huset :)
 
Morgonen därpå var det dags för den årliga julfrukosten hos min Farmor tillsammans med resten av släkten, alltid lika uppskattat och trevligt ^^ Framåt eftermiddan åkte jag och sambon vidare mot Matteröd för att fira jul där tillsammans med hans släkt. I år fick jag bland annat följande i julklapp: Presentkort på bio, plattång, mysstrumpor, adressbok, mobilfodral, dammpluggar till mobilen, brödform, muffinsformar, brödkavel, glasänglar att hänga i granen, matberedare m.m Jag och sambon fick även en kylväska, glasform, tratt, pizza-slicer, prydnadstomte med lykta och ett spagettimått samt stekjärn. 
 
Prydnadstomten vi fick av min farmor och farfar :)
 
Jag på julafton :) 
 
 
Juldagen firade vi hemma genom att ha en vinkväll med ost och kex, bara för oss två <3
 
Annan dag jul var det dags för den årliga mellansdagsrean, överst på agenda stod torktumlare och skrivare. Trots mycket folk lyckades vi få tag på och köpa båda, vi hann även med lite shopping till oss själv jag köpte mer mysstrumpor medan sambon köpte en ny pikétröja. Dagen därpå var sambon och sprang orientering, jag valde att stanna hemma och fixa inför kvällen då vi skulle bjuda sambons familj på middag. Senare när alla var på plats bjöd vi på kasslergrattäng. Vi hade även bakat vars en kaka som vi bjöd på till kaffet :) Veckodagarna mellan jul och nyår jobbade återigen sambon medan jag var ledig, typiskt att jag fick ledigt men inte han :/ Men jag höll mig sysselsatt genom att lägga julklappar på plats, fixa med tvätten, diska osv.
 
En av mellanddagarna kom min mormor på besök tillsammans med min moster och hennes sambo, vi fick två superfina ljusstakar i försenad inflyttningspresent ^^ Vi bjöd på tacos och visade dem runt i huset. När sambon åkte till jobbet så följde jag med de andra till Thuleslund för att titta på möbler och fika :)   
 
 

Kommentera här: