Marry you <3

Onsdagen den 20 juli började som en helt vanlig dag, sambon ville titta på lite bilar i Malmö och efterfrågade något mysigt ställe att picknicka på vägen dit. Eftersom vi var lite stressade tänkte jag inte så mycket på det just då utan sa bara att vi kan väl fika vid Dalby stenbrott, vilket vi också gjorde. Det var dock inte så mysigt som vi hade önskat, pga för mycket folk och växlande väder :p Vi stannade inte så länge utan åkte till Malmö och kollade Porschar istället, samt passade på att hälsa på vår kompis A i hans nya lägenhet :) Väl hemma var jag inte alls sugen på soppa som egentligen var dagens middag, så jag förselog grillat vilket sambon nappade på lite för snabbt och föreslog vin eftersom det passade bra till maten ;) Något jag inte tänkte så mycket på just då, eftersom jag var så nöjd över att vi inte skulle äta soppa längre :p När maten var klar och uppdukad på bordet frågade sambon mig om vi skulle öppna det röda vinet vi köpt häromdagen eller om vi skulle öppna Amaronen och sträckte fram en smyckesask ^^ Gissa om jag blev överlycklig när jag insåg vad han menade med det :D Jag svarade så klart Amarone och ja på den frågan ;) Så nu är vi förlovade och jag lever i ett lyckorus ^^
 
Tyvärr var ringen för liten så det första vi gjorde dagen därpå var att åka till närmaste guldfynd som hade ringen i rätt storlek för att byta den :p Vi hamande i Landskrona, men när jag provade ringen där så var den en aning för stor, varken jag eller sambon har visst särskilt bra koll på vilken ringstorlek jag har xD Center syd i Löddeköpinge hade rätt storlek enligt butiksbiträdet i Landskrona, så hon ringde och la undan en till oss. Dock råde hon oss att tänka över ringvalet ifall jag hade tänkt använda ringen dagligen. Den var nämligen väldigt tunn och riskerade därför lätt att ändra form från rund till oval. Då varken jag eller sambon ville att ringen skulle va så ömtålig bad vi henne att visa några alternativ som hon tyckte var bättre. Då fastnade vi båda för den här ringen som råkade vara precis rätt storlek och bestämde oss för att byta till den istället:
 
Sambons ring rekomenderade butiksbiträdet i Landskrona att vi beställde i en butik närmare där vi bor, så att vi skulle ha närmare ifall något blev fel eller liknande. Så vad hände mer den här dagen då vi bytade ringen, låt mig se vi gick en sväng på Sjöbo marknad tillsammans med mina syskon E och J. Senare på kvällen kom även mina föräldrar dit och efter att ha gett både dom och mina syskon en bra stund att upptäckta vår förlovning, valde vi att berätta för dom så vi kunde fira det med dem innan de åkte hem. Mina föräldrar bjöd alla på middag hos Vollsjö pizzeria och efter att vi firat med dem åkte vi hem. Igår tog vi en Porschetur ner till Ystad för att beställa sambons ring :) Det tar några dagar innan vi får den och jag har inga bilder på den, så ni får helt enkelt vänta och se ;) Efter shoppandet tog vi ett avsvalkande dopp i havet samt låg och glassade på stranden nån timme :p 
 
 
På kvällen fick vi besök av T & E samt deras hund Blixten ^^ Vi åt grillat, pratade och hade allmänt trevligt :D
 
Idag har vi varit och hämtat vår nya familjemedlem Lejacks Ace Jippi, eller Disa som vi har valt att kalla henne ^^ Det första vi gjorde var att åka och hälsa på sambons föräldrar för att visa dem Disa samt berätta om förlovningen :) Vi firade förlovningen med fika och lätt Disa bekanta sig med omgivningen, efter att ha snusat färdigt la hon sig vid svärfars fötter, vi förstod snabbt att hon hade hittat en ny favorit ^^
 
 
Väl hemma hos oss fann hon snabbt ännu fler favoriter nämligen leksaksråttan och fleecefilten ^^ Måste säga att hon är vår favorit, vi tycker otroligt mycket om henne redan och det har vi gjort från första stund <3
 
Efter en dag full av intryck somnade Disa i gräset medan vi satt i skugan och njöt av det fina sommarvädret ^^
 

Kommentera här: