Work from home :p

Juni månad började med fint väder, vilket gav oss lite ny energi. Den energin la vi på att få bort lite av murgrönan som växer på uteplatsen. Så här långt kom vi med lite hjälp från sambons mamma:

 
Barnen blev färdiga med planeterna denna veckan så nu är äntligen rymdtemat klart :) Så här fina blev barnens planter :D
 
Helgen bjöd på födelsedagsfirande av min lillasyster E samt bal för min lillebror J :) Sambon körde honom dit i Porschen, gissa om han var nöjd :D 
 
Brorsan och hans baldejt :)
 
Vi åkte även ut en sväng till sommarstuan där vi ätnligen fick även träffa min nyfödda flickkusin M, sötare unge får man leta efter ^^

Sista veckan innan Sommarlovet gjorde barnen mest färdigt sånt som inte var klart, de som redan var färdiga fick leka, spela spel eller rita ^^ Inför skolavslutningen gjorde jag personliga kort till barnen med deras favortifigur som jag satte fast i en blomma :) Blomman fick de sedan onsdag-torsdag eftersom jag skulle vara ledig på fredagen då min lillebror J skulle ta studenten :p Lite trist att missa skolavslutningen men man kan inte vara överallt xD Jag tog även med lite hemmagjorda kolakakor som jag bjöd på barnen, det var uppskattat må ni tro ^^ Blommorna var också poppis men jag tror ändå att korten var det som barnen blev mest glada över :D Fritids denna veckan bjöd på stationer i form av luffarschacks-staffet, rävjakt och förflyttning av vatten :p Tyvärr la fritids mobil av denna veckan och fick åka in på lagning, mindre kul att vara utan mobilen då den fungerar som både dokumentaions- samt kommunitationsverktyg.


Utsläppet för min lillebror J:s student var i Klippan runt 1, efter alla kramar och foton åkte lillbrorsan flak. Mina föräldrar åkte hem för att förbereda medan jag och sambo blev kvar då jag skulle fota min lillebror på flaket, vilket visade sig vara svårare än man tror. Jag fick springa och jaga flaket i högklackat med kameran i högsta hugg för att lyckas få till några bilder :p Gissa om folk tittade konstigt på mig xD Därefter körde vi min lillebror hem för att börja studentfirandet :) Grattis till studenten brorsan :D


På lördan promenerade vi i klockarebaken en stund innan vi åkte hemåt för att dansa till sannex på björka loge :) 

 
 På väg till Björka loge med det bästa jag har <3


Söndagen tillbringades i trädgården där jag och sambon tillsammans med två hustomtar rensade bort ännu mer murgröna. Vi fick nästan bort allt och så här fint blev det:

 

Veckan därpå förberede vi inför lägret på jobbet och tisdag-onsdag var jag på läger i Åhus med mina gamla barn :) Supertrevligt, mysigt och roligt trots lite halvkasst väder en av dagarna :p

Efterhand som barnen gick på sommarlov fick jag sommarpresenter :) Blev så glad, har så himla fina och fantastiska barn på mitt jobb <3

 
Helgen bjöd på 25-års fest för Ambjörns kompis A, en rolig kväll som slutade lite väl sent för min smak :p
 

I år firade vi midsommar i Ellestorp tillsammans med några av sambons kompisar, fantastiskt trevligt och roligt hade vi :D Efter ett rejält regn- och åskväder där det blåste som in i så cyklade vi till sambons föräldrar för att sova över där.

 

Midsommardagen sov vi länge sen cyklade vi till Ellestorp för att hämta bilen :p Dagen därpå åkte vi till Blentarp för att titta på en ny familjenmedlem nämligen en svart mellanschnauzervalp :) Valparna var så himla söta och helt klart min favorit, sambon däremot föredrog de vuxna hundarna som också var fina ^^

Veckan som var hade jag lite energi över, den använde jag till att sätta upp nya gardiner på jobbet i tre rum, glömde dock fota ett så kan inte visa hur fint det blev där just nu. Men två av tre rum kan jag i alla falla visa :) Vi fick äntligen en ny mobil till vårt fritids då det inte var lönt att laga den andra :p

 

Hemma använde jag energin till att rensa bort allt ogräs samt en del dåliga rabarber från rabarberlandet. Riktigt snyggt blev det och nu finns där gott om plats för nya goda rabarber att växa upp :)

 

 

Kommentera här: