Friday to Friday :p

18-25 Juni


Fredag: Jag vaknade av mig själv vid halv 9, vilket var alldeles för tidigt med tanke på när jag kom i säng och hur jetlaged jag var :p Som tur var kunde jag sova i bilen på vägen tillbaka. Efter nagra små mat-stopp på vägen så kom vi äntligen tillbaka i huset. Då var klockan nästan 2 och  jag kände mest för att sova men det gick inte eftersom jag skulle jobba, så sängen fick vänta :p  På kvällen efter jobbet så tog jag det lugnt och pratade med Viktor en stund, sen blev det sängen för mig :p åäö

Lördag: Jag gick jag upp redan vid halv 8 eftersom jag skulle på min första kurs som började vid 10. Jag gick upp så tidigt eftersom jag inte ville komma försent, då det är bland det värsta jag vet :p Med hjälp av GPS:en och ett samtal till CCBC så hittade jag till slut både colleget och klassrummet :p Kursen heter Fotografering av Baltimores Arkitektur, ska ta den varje lördag mellan 10 och 12 i sex veckor nu. Vi fotade mest runt skolan eftersom det var första gången, men jag märkte snabbt att detta kommer bli en rätt intressant kurs :p Hädanefter kommer vi få en mötesplats i ett mail också kommer vi träffas där och fotografera. Så jag kommer få se mycket mer av Baltimore, det gillas :) Får nog ta hjälp av GPS:en eller hoppas att någon annan i klassen bor nära mig så att dom kan plocka upp mig på vägen, för jag hittar inte överallt här än :p Menmen, det löser sig nog på nåt sätt :p Resten av lördan tog jag det bara lugnt, klassen drog över på tiden och den spenderades dessutom ute i solen och värmen hela tiden. Så jag var lagom trött när jag kom tillbaka till huset. Pratade lite med Viktor och familjen hemma i Sverige, sen tittade jag mest på film :) På söndagen var jag helt slut eftersom jag dumt nog stannat uppe och sett film kvällen innan, så det blev en lugn dag för min del :p


 


Måndag: Jag jobbade hela dagen eftersom barnen har ju sommarlov nu. Då är det jobba måndag till fredag, 8-9 timmar om dagen som gäller för min del, i alla fall denna veckan :p Jag är oftast ledig på helgerna, så då är det iof inte så farligt :p Tog med mig barnen för att gå på museum, men där var stängt, tydligen har dom bara öppet visa dagar :/ Så vi körde till Sherwood Gardens istället som är en park med en massa träd och blommor. Det ska tydligen vara jättfint där på våren när tulpanerna blommar, jag tyckte dock att där var en rätt fint ändå. Barnen sysselsatte sig själva genom att klättra i träd och sånt :p Det var dock alldeles för varmt för att stanna någon längre stund, så efter ett tag begav vi oss hemåt. Väl hemma fick barnen något kallt att äta och dricka, sen tog vi det mest lugnt eftersom vi blivit så trötta av värmen. I tisdes gjorde vi inte direkt nåt speciellt, barnen sysselsatte sig själva med läsning och lek, medan jag tvättade och fixade. Vi åkte även och handlade lite, samt postade två grejer och köpte frimärken sen svängde vi inom biblioteket på vägen hem för att låna lite böcker :)

Onsdag: Det blev en promenad ute i skogen vid barnen skola samt lite lek på lekplatsen, jag passade på att ta lite bilder och njuta av naturen :p Efter en sen lunch begav vi oss mot Baltimore Museum of Art, även kallat BMA. Tyvärr hade dom stängt först och tredje våningen, så det blev ett lite kortare besök än väntat. Vi gick en runda på andra våningen och var ute i Skulptur-trädgården en stund. Men sen var där inte så mycket mer att se eller göra pga att nerstängningen som dom gjort typ precis innan vi kom, störigt värre :/ I torsdes var det playdate som gällde for båda barnen, så jag hade 4 barn här istället för 2, men det gick det med :p Lite mer jobb än vanligt kanske, men dom hade roligt och det är väl huvudsaken :p

Fredag: Vi begav oss till mormorn för att vara där några timmar. Vi stannade lite längre än väntat, men det gjorde inte så mycket för dom hade roligt och blev glada av att vara där :) Och så länge dom är glada, då är jag nöjd :p Fredagkväll tog jag det mest lugnt, pratade med Viktor, tittade på film och lite sånt :) Jag är inte riktigt van vid att jobba så mycket som jag gjort denna veckan, så jag behövde ta det lite lugnt eftersom jag var helt slut xD Men jag klagar inte, denna veckan har varit både lärorik och rolig :) Lite bilder och uppdateringar om helgen kommer kanske upp sen nån dag, tills dess få ni ha de så bra kära läsare.

Kommentarer:

1 Bästis <3:

Låter som du har det bra :) Mycket mer har jag nog inte att säga :P Jobba på :)

Kommentera här: